Shiraz iphone

فروش گوشی های ایفون با قیمت مناسب

Shiraz iphone

فروش گوشی های ایفون با قیمت مناسب

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در آیفون‌های جدید (به جز آیفون ۸) هم حالتی به نام پرتره وجود دارد که پس‌زمینه‌ی عکس را محو می‌کند. ولی این بار قابلیت جدیدی به نام «نورپردازی پرتره» (portrait lighting) هم اضافه شده است. قابلیت نورپردازی پرتره جزئیات چهره‌ی سوژه‌ی عکاسی را تشخیص می‌دهد و چند نوع نورپردازی استودیویی مختلف را شبیه‌سازی می‌کند. این قابلیت حداقل در دمویی که اپل در کنفرانس معرفی آیفون X نمایش داد به نظر خیلی جذاب می‌رسید.

اپل برای این که آیفون بتواند این افکت‌های ظریف را پردازش کند، تراشه‌ی جدید A11 را به یک «پردازنده‌ی سیگنال تصویر» (image signal processor) مستقل مجهز کرده است. پردازنده‌ی سیگنال تصویر تراشه‌ی A11 علاوه بر افکت‌های نورپردازی پرتره، هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری برای بهبود فوکوس و کاهش نویز هم به کار می‌آید.

بر اساس چیزی که در کنفرانس بیان شد، اپل تصویر ثبت شده به دو میلیون واحد کوچک مربعی تقسیم و محتوای هر کدام را به طور جداگانه تجزیه و تحلیل می‌کند. با این کار بخش‌هایی از تصویر که جزئیات زیادی ندارند بیشتر فشرده می‌شوند و بخش‌هایی که سرشار از جزئیات هستند، کمتر فشرده شده و جزئیات خود را تا جای ممکن حفظ می‌کنند. البته این روش چیز جدیدی نیست؛ انکودرهای ویدیویی (video encoders) هم به همین روش کار می‌کنند. ولی اپل می‌خواهد به شکلی ویژه این کار را انجام دهد. اپل از فرمت HEVC برای ویدیوهای خود استفاده می‌کند و طبق معمول با اعتماد به نفس از این سخن می‌گوید که در بین تمام گوشی‌های هوشمند بهترین کیفیت ویدیو را ارائه می‌دهد. البته قطعا باید این موضوع را آزمود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی