Shiraz iphone

فروش گوشی های ایفون با قیمت مناسب

Shiraz iphone

فروش گوشی های ایفون با قیمت مناسب

بایگانی

۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

6

اگر به ارتباط سیم‌کارت نیاز دارید اما از وای فای استفاده نمی‌کنید، حتما وای فای دستگاه را خاموش کنید. برای خاموش کردن وای فای در کنترل سنتر می‌توانید با تپ بر روی آیکون معروف وای فای که در کنار حالت پرواز قرار گرفته، وای فای را خاموش کنید.

در زمان ارتباط ضعیف و فاصله زیاد تا وای فای اصلی، باتری در تلاش متصل نگه داشتن وای فای و دریافت اطلاعات، باتری را قربانی خواهد کرد. پس در زمان کمبود سیگنال و ضعیف بودن ارتباط وای فای بهتر است وای فای را خاموش کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که در زمان در دسترس بودن وای فای اینتنرت 3G را کنار بگذارید و از همان وای فای محلی استفاده کنید.دلیل این موضوع نیز استفاده کمتر باتری در زمان استفاده از وای فای نسبت به 3G است. به همین خاطر است که اپل همیشه تفاوت بین عمر باتری در اینترنت 3G و وای فای را با یکدیگر می‌سنجد. باتری با استفاده از اینترنت همراه 3G  در آیفون 5s و آیفون 5c می‌تواند تا 8 ساعت روشن بماند، اما با استفاده از اینترنت وای فای باتری دستگاه تا 10 ساعت دوام می‌آرود. در آیفون 4s نیز با استفاده از اینترنت 3G شما 6 ساعت می‌توانید از دستگاه خود استفاده کنید، در حالی که با وای فای این زمان به 9 ساعت ارتقا می‌یابد.

به تنظیمات بروید و در بخش  Wi-Fi مطمئن شوید که گزینه  Ask to Join Networks  روشن باشد. از این پس دستگاه برای اتصال به شبکه‌های وای فای از شما سوال خواهد کرد.

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

iPhone-5C-and-iOS-7-screens_thumb800مطمئنا شما آیفون و آیپد خود را به عنوان شگفت‌انگیز‌ترین تکنولوژی حال حاضر دنیا به شمار می‌آورید. باید اعتراف کرد که تصور شما درست است و آیفون و آیپد شما دارای بهترین قطعات الکترونیک موجود در دنیا هستند که تا به امروز ساخته شده است. ما در این مطلب قصد داریم چندین نکته مهم و کاربردی در باب ذخیره و افزایش عمر باتری بگوییم، این نکات و ترفند‌ها به شما کمک می‌کند تا در تمام طول روز از آیفون خود استفاده کنید و عمر باتری دستگاه آیفون با سیستم عامل iOS 7 افزایش پیدا کند.

باتری گوشی‌های هوشمند یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران است و تمام شرکت های تولید گوشی هوشمند در پی افزایش عمر باتری دستگاه‌های خود هستند. در طول یک سفر یا یک تفریح زمانی که متوجه کمبود باتری آیفون می‌شوید انگار تمام لذت‌هایتان تاکنون داشته‌اید برباد رفته و یکی یکی زمان‌هایی که به آیفون خود برای عکسبرداری، زنگ زدن یا ارسال پیام و … نیاز دارید را به خاطر بیاورید، از گوشی خود نامید می‌شوید که چرا گوشی هوشمندی با این اندازه قیمت نمی‌تواند یک روز باتری خود را نگه دارد. قطعا بعد از برگشت از سفر یا تفریح به دنبال راه‌حل‌‌هایی برای افزایش عمر باتری آیفون خود خواهید گشت.

این نکات را به کار ببندید و جدی بگیرید تا عمر باتری در آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ حداقل برای چند ساعت یا چند دقیقه افزایش پیدا کند. اگر با باتری آیفون خود به مشکل خورده‌اید و احتمالا بعد از آپدیت به iOS 7 این مشکل وخیم‌تر شده، پیشنهاد می‌کنیم حتما دستگاه خود را به آخرین نسخه از سیستم عامل iOS که به تازگی منتشر شده، بروز کنید. iOS 7.1.1 را می‌توانید از این پست دانلود کنید.

معرفی نکات و بهترین راه‌ها برای بهبود و افزایش عمر باتری آیفون در سیستم عامل iOS 7 را شروع می‌کنیم.

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

سلامت باتری با عمر باتری فرق دارد. عمر باتری تعیین می کند که باتری شما با یک بار شارژ شدن چقدر دوام می آورد به عبارت دیگر عمر باتری یعنی مدت زمانی که گوشی ما با هر بار شارژ شدن می تواند دوام بیاورد، اما سلامت باتری تعیین می کند که چه مقدار از عمر باتری شما در گذر زمان کاسته شده است.

بعد از یک سال، عمر باتری شما به اندازه زمانی که گوشی را تازه خریده بودید نیست و با گذشت سال به سال نیز از عمر آن کاسته می شود.

اگر تا به حال مجبور شده اید گوشی قدیمی خود را به خاطر این که باتری آن یکی دو ساعت بیشتر شارژ نگه نمی دارد مرتب به شارژ زده باشید، درک می کنید که کم شدن عمر باتری چقدر اذیت کننده است.

چطور سالم بودن باتری اپل آیفون را چک کنیم؟
چیزی که این مشکل را پیچیده می کند این است که اکثر گوشی ها مخصوصا گوشی های جدید امروزی باتری از نوع غیرقابل تعویض دارند که باز کردن آن راحت نیست و حتما نیاز به ابزارآلات دارد. برای همین زمانی که باتری تان دچار مشکل شد به راحتی نمی توانید باطری جدیدی خریده و با آن تعویض کنید.

خوشبختانه، دو معیار بسیار عالی وجود دارد که می توانید چک کنید و تصویری کلی از سلامت باتری خود داشته باشید. اولین گزینه حداکثر ظرفیت باقی مانده (مجموع شارژی که باتری شما می تواند فراهم کند) و دومی مجموع تعداد چرخه های شارژی که باتری که مصرف شده است.

استفاده از گوشی های آیفون و هر گوشی دیگری با گذشت زمان ظرفیت کلی باتری را کاهش می دهد، اما باتری سالم تر است که تنها چند درصد نسبت به ظرفیت اصلی خود کاهش پیدا کرده باشد.

علاوه بر این، ظرفیت باتری های لیتیوم یونی(آن هایی که اغلب در بیشتر گوشی های هوشمند امروزی یافت می شوند) با هر چرخه شارژ کمی کوچک می شود. اپل می گوید که آن ها طراحی باتری های آیفون را به گونه ای انجام داده اند که بعد از 500 چرخه شارژ حدودا به 80% ظرفیت اولیه خود می رسند.

داده های مربوط به سلامت باتری در تنظیمات iOS در دسترس نیست، بنابراین شما مجبور هستید برای دریافت این اطلاعات تدبیرهای دیگری بیندیشید و ما در زیر چندین روش برای این کار ارائه کرده ایم.

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

اگر به اپلیکیشن Battery Doctor دسترس ندارید نگران بناشید. برای کاربران مک یک ابزار رایگان به نام CoconutBattery وجود دارد که نه تنها اطلاعات باتری مک بوک را ارائه می کند، بلکه وضعیت باتری دیوایس های آیفون و آیپد را نیز در اختیار شما می گذارد.

تنها کافیست آیفون خود را به مک متصل کرده، برنامه CoconutBattery را باز کنید و سپس روی iOS Device در بالای صفحه کلیک کنید.

در ادامه قادر خواهید بود وضعیت فعلی باتری خود را مشاهده کنید. همچنین بخش Design Capacity وضعیت کلی سلامت باتری آیفون را به اطلاع کاربران می رساند. شاید این پروسه دقیقاً مشابه اپلیکیشن Battery Life Doctor نباشد اما مقادیر بسیار نزدیکی را در اختیار شما می گذارد.

برای کاربران ویندوز نیز ابزار iBackupBot را پیشنهاد می کنیم که برای آن باید 35 دلار ناقابل بپردازید. البته خوشبختانه توسعه دهندگان این نرم افزار 7 روز عضویت رایگان را به منظور تست کاربران در نظر گرفته اند که برای مشاهده میزان سلامت باتری آیفون کافی به نظر می رسد.

آیفون خود را به رایانه متصل و نرم افزار فوق را باز کنید. پس از آن از طریق منوی Devices در سمت چپ تصویر (همچون تصویر زیر) تلفن هوشمند خود را انتخاب نمایید.

در پنل اطلاعات روی لینک More Information ضربه بزنید.

در بالای صفحه اطلاعات مورد نظرتان را پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال از طریق بخش CycleCount می توانید تعداد سیکل آیفون خود را ببینید. همچنین امکان مشاهده ظرفیت اولیه (از طریق گزینه DesignCapacity) و حداکثر ظرفیتی که باتری در حال حاضر قابل شارژ شدن است (از طریق گزینه FullChargeCapacity) نیز در اختیار کاربران گذاشته شده.

اگر از وضعیت باتری خود ناراضی هستید و یا پس از تست های گوناگون فهمیده اید که میزان سلامتش به شدت کاهش یافته، پس بهتر است از طریق نمایندگی های اقدام به تعویض باتری آن مجاز کنید

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

همانطور که احتمالاً می دانید سلامت باتری با عمر آن دو معقوله کاملاً متفاوت هستند. عمر باتری و یا همان Battrey Life طول عمر باتری را با یک بار شارژ تعیین می کند و سلامت باتری و یا همان Battrey Health عمر باتری دستگاه شما را با گذشت زمان مشخص می نماید.

به عبارت دیگر پس از یک سال، عمر باتری دیوایس شما به هیچ عنوان مانند زمانی که آن را به صورت آکبند تهیه کرده بودید نیست. این فرآیند سال به سال طی می شود و از عمر مفید باتری شما می کاهد. احتمالاً شما نیز در تلفن های قدیمی ترتان با مشکل باتری مواجه بودید و به دلیل تخلیه زود هنگام باتری مکرراً آن را شارژ می کردید.

مشکل این است که اکثر تلفن های هوشمند جدید دارای باتری قابل دسترس نیستند. این بدان معناست که کاربران نمی توانند باتری دیوایس خود را با یک نمونه نو جایگزین کنند و بدین وسیله مشکلات باتری دستگاه شان را از بین ببرند.

خوشبختانه در این رابطه دو معیار بسیار عالی وجود دارد که با بررسی کردن آن ها می توانید یک تصویر بزرگ از سلامت باتری خود داشته باشید. اولین مورد حداکثر ظرفیت باقی مانده (مجموع شارژی که باتری می تواند نگه دارد) و دیگری نیز تعداد سیکل باتری است.

یک باتری سالم پس از مدتی تنها چند درصد از ظرفیت اصلی خود را فدا می کند. علاوه بر این سلامت و ظرفیت باتری های یون لیتیوم (که در اکثر تلفن های امروزی دیده می شود) پس از هر دوره شارژ به میزان اندکی کاهش می یابد.

اپل می گوید که آن ها باتری های آیفون را طوری طراحی کرده اند که پس از 500 بار شارژ بتواند تقریباً 80 درصد از ظرفیت خود را حفظ کند. داده ای مربوط به سلامت باتری در بخش تنظیمات سیستم عامل  iOS در دسترس نیست، بنابراین باید برای دریافت چنین اطلاعاتی از روش های دیگر استفاده کنید.

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

لازم به ذکر است که پس از انجام فرآیندهای بالا باید به سراغ روش های اصلی کالیبره کردن باتری بروید که در ادامه برای شما این گام ها را شرح خواهیم داد.

  • بگذارید باتری آیفون تان تخلیه شود

برای اغاز این فرآیند باید حتما باتری آیفون خود را تخلیه نمایید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار می توانید هم به طور معمول از دستگاهتان استفاده کنید تا باتری به طورکامل تخلیه گردد و یا اینکه با مشاهده ی ویدئو یا موزیک با صدای بلند می توانید سریع تر این کار را انجام بدهید.

  • به اندازه ی 3 ساعت صبور باشید

شاید به این موضوع توجه کرده باشید که وقتی آیفون شما هنوز میزان کمی از شارژش باقی است به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد. به منظور انجام فرآیند کالیبراسیون باتری لازم است که آخرین میزان انرژی‌ های باقی در باتری دستگاه شما نیز خالی شود. البته پیشنهاد ما این است که یک شب کامل، زمانی که در خواب هستید گوشی خود را رها کرده تا آخرین انرژی‌ های باقی مانده در آن نیز تخلیه گردد.

  • آیفونتان را شارژ کنید

اکنون زمان آن است که با رعایت نکات زیر باتری آیفون خود را شارژ نمایید.

  1. حتما آداپتور شارژر خود را به آیفونتان متصل کنید.
  2. سعی کنید تا از شارژر رسمی کمپانی اپل استفاده نمایید.
  3. حتما شارژ دستگاه خود را تا بیشترین حد ممکن ادامه دهید. (باید از پر شدن باتری آیفون خود اطمینان حاصل نمایید)
  • دوباره باتری دستگاهتان را تخلیه کنید

دوباره فرآیندهای بالا را انجام داده و باتری دستگاه خود را تخلیه نمایید.

  • بازهم به اندازه ی 3 ساعت صبور باشید

باید بگوییم که دوباره باید مدت زمان بسیار سخت 3 ساعته را به دور از آیفونتان تحمل کنید تا از تخلیه ی باتری آن اطمینان حاصل نمایید.

  • شارژ باتری دستگاه

به منظور اتمام این روش لازم دارید که تا دستگاه را دوباره شارژ کنید. از همان روش های بالا استفاده نموده و ساعاتی را پس از پر شدن شارژ آیفون باز هم اجازه دهید تا بیشتر شارژ گردد

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

کالیبره نمودن باتری گوشی های آیفون به شکل عجیبی در بهبود طول عمر باتری تاثیر گذار می باشد. البته هنوز افراد بسیاری از ویژگی های این کار بی خبر هستند و همچنین تنها تعداد کمی از کاربران این گوشی های هوشمند قدم‌ های موردنیاز برای استفاده از این فرآیند را طی می نمایند. زمانی که باتری دستگاه خود را کالیبره نکرده باشید، احتمال دارد تا درصد‌های نادرستی را در صفحه نمایش گوشی تان مشاهده نمایید، شارژ گوشی‌ تان سریع تر تمام شود و اساسا طول عمر باتری آیفون شما کاهش یابد. در صورتی که روزی مشاهده کردید آیفون شما سریعا درصدش به صفر رسید، تنها دلیلش عدم کالیبره نمودن باتری دستگاهتان می باشد.

اساسا توصیه می کنیم که به طورکلی طی یک ماه حداقل یک بار، باتری آیفون های خود را کالیبره نمایید. لازم به ذکر است که هرچه بتوانید این کار را در مدت زمان های کمتری به انجام برسانید، می توانید نتیجه‌ ی بهتری دریافت کنید.

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

طول عمر کم باتری یکی از مسائلی به حساب می آید که اساسا با آن همیشه مشکل داریم. مهم نمی باشد که از کاربران گوشی های آیفون باشید و یا گوشی‌ های اندرویدی، در صورتی که مدت زمان بسیاری از گوشی هایتان استفاده نمایید، خیلی بعید می باشد تا بتوانید آن را برای یک روز تمام استفاده نمایید ولی شاید جالب باشد که بدانید کالیبره نمودن باتری گوشی های آیفون می‌ تواند تاثیر بسزایی بر روی طول عمر باتری گوشی های کمپانی اپل داشته باشد.

در این بخش تصمیم داریم تا این روش را برای شما شرح دهیم و سپس با ارائه‌ی 6 روش ساده، طریقه ی بهره‌ مندی از آن در گوشی های آیفون‌ ها را توضیح خواهیم داد.

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

با وجود تفاوت هایی که گفته شد،گوشی iPhone XR و iPhone XS شباهت های زیادی دارند. هردو گوشی دارای پردازنده A12 Bionic هستند و هردو دارای تکنولوژی TrueDepth در دوربین جلو و در نتیجه FaceID برای باز کردن قفل صفحه هستند. هر دو گوشی از تکنولوژی شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند، دارای بلوتوث نسخه 5.0 و بلندگو های استریو هستند.
پردازنده A12 Bionic یک پیکربندی از A11 Bionic سال قبل است، با یک پردازنده CPU شش هسته ای و یک GPU چهار هسته ای. به هرحال، این اولین تولید پردازنده با استفاده از فراینذ 7 نانومتر است، که در نتیجه ضخامت کم، از سرعت بیشتری برخوردار است.
به زبان ساده تر، در عمل شاهد افزایش سرعت اجرای 30 درصدی در اپلیکیشن ها هستیم. همچنین برنامه می توانند با استفاده از یادگیری ماشین برای ویژگی هایی مانند تشخیص عمق بیشتر در حالت پرتره و ساخت انیموجی های بهتر در FaceTime استفاده کنند. ویژگی FaceID نیز به لطف الگوریتم های جدید و سریع، بر روی نسخه سریع تر و ایمن تری اجرا می شود.
گوشی iPhone XR همچنین جز اولین آیفون های دو سیم کارته است که به گروه iPhone XS ملحق شده است. البته مانند دو گوشی دیگر، فقط در کشور چین می توانید این گوشی را با دو سیم کارت فیزیکی واقعی پیدا کنید و برای دیگر کشور ها در آن یک سیم کارت فیزیکی و سیم کارت دیگر به صورت eSIM و تعبیه شده روی مادربورد گوشی استفاده شده است. البته بهتر است آگاه باشید که فقط برخی از شبکه های تلفن همراه توانسته اند تکنولوژی eSIM را پشتیانب کنند بنابراین ممکن است فعلا شما نیازی به فعال کردن eSIM خود نداشته باشید.
و اما در مورد باتری گوشی، شرکت اپل ادعا کرده است که این گوشی تا مدت زمان 1 ساعت و نیم، می تواند نسبت به گوشی iPhone 8 Plus بیشتر دوام بیاورد.
و درنهایت در مورد نرم افزارسیستمی، گوشی iPhone XR از همان ابتدای عرضه شدن به بازار iOS 12 را اجرا می کند، بنابراین شما با خرید این گوشی از همان ابتدا می توانید تمام تنظیمات و پیشرفت هایی که در سیستم عامل جای داده شده است را با نسخه جدید iOS دریافت می کنید. 

  • رضا صادقی
  • ۰
  • ۰

به این بخش از مطلب که می رسیم باید این موضوع را ذکر کنیم که از آن جایی که این گوشی قیمت بسیار پایین تر نسبت به دو برادر خود دارد، قطعا مشخصات و ویژگی های آن نمی تواند با آن ها همخوانی داشته باشد. اما یه این معنا نیست که مشخصات آن بسیار ضعیف است.
در مقایسه گوشی iPhone XS و iPhone XR دو تفاوت بزرگ برای کاهش قیمت این گوشی وجود دارد. تفاوت عمده این دو گوشی در دوربین عقب و صفحه نمایش آن هاست.

صفحه نمایش iPhone XR
اول از همه، صفحه نمایش این گوشی 6.1 اینچ و LCD می باشد. بر خلاف دو گوشی دیگر از LED استفاده می کنند. در واقع همین موضوع باعث شده است که شرکت اپل بتواند تا این حد قیمت را پایین نگه دارد. البته در دو گوشی iPhone 7 و iPhone 8 نیز از تکنولوژی LCD برای صفحه نمایش استفاده شده است. بنابراین صفحه نمایش این گوشی آنچنان هم بد نیست. در مقابل گوشی های iPhone X و سری XS از LED در صفحه نمایش خود استفاده کرده اند.

Display
البته شرکت اپ ادعا می کند که LCD به کار رفته در این گوشی، پیشرفته ترین LCD ممک است که تا بحال در یک گوشی هوشمند به کار رفته است، هرچند که ممکن است اینطور نباشد. با این حال، رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1792 در 828 و تراکم پیکسلی آن 326 ppi (326 پیکس بر اینچ) می باشد. شرکت اپل در مورد صفحه نمایش Liquid Retina برای این گوشی می گوید و ادعا دارد که این LCD با دقت ترین LCD در زمینه رنگ است که تا به حال در صنعت وجود داشته است. البته اشتباه نکنید، هرچقدر هم صفحه نمایش این گوشی رنگی و روشن باشد، به اندازه گوشی iPhone XS نیست و درواقع این موضوع چیزی است که شما با خرید این گوشی از دست خواهید داد.

دوربین گوشی iPhone XR
دوربین پشت این گوشی یکی دیگر از تفاوت های عمده آن با دو گوشی جدید دیگر است. برخلاف گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max، این گوشی در پشت خود فقط یک دوربین دارد. البته همین یک دوربین نیز کیفیتی به اندازه دوربین 12 مگاپیکسلی با محدوده دید عریض دو گوشی دیگر دارد. دوربین پشت این گوشی دارای تثبیت کننده اپتیکال است که موجب می شود در هنگام عکس برداری یا فیلم برداری لرزش دست را خنثی کنند و دریچه دیافراگم آن نیز f/1.8 است.
با وجود استفاده فقط یک دوربین در پشت این گوشی، شرکت اپل توانسته است همچنان حالت پرتره (a.k.a افکت بوکه) را برای دوربین این گوشی نگه دارد، به این صورت که پس از گرفتن عکس از طریق نرم افزار روی عسک پردازش شده و پشت زمینه عکس ها را تار می کند. شما همچنین می توانید سطح عمق و مقدار محو کردن را که می خواهید برای عکس های خود بعد از عکس گرفتن انتخاب کنید. این درواقع یک ویژگی برای این نسل از گوشی های iPhone است.

3D Touch
و تفاوت دیگر این گوشی ها حذف یک ویژگی کوچک است و آن هم 3D Touch می باشد. شرکت اپل سعی کرده است برای آن جایگزینی ارائه دهد و آن را Haptic Touch نامیده است. البته می توان گفت که خیالتی وجود دارد در این مورد که در برخی نقاط وقتی انگشتتان را روی صفحه نمایش نگه داشته باشید لرزشی احساس می کنید. بنابراین شما برخی از ویژگی های 3D Touch را در این گوشی از دست خواهید داد.

  • رضا صادقی